Michelin Türkiye Başarı Hikayesi

Michelin, Yandex Navigasyon’un yeni reklam modeli olan “Influencer”ı Türkiye’de ilk kez kullanan marka oldu. Michelin,  Yandex Navi’nin diğer reklam modellerini de kullanarak başarılı kampanyalara imza attı.

Michelin Türkiye, Yandex Navigasyon’un farklı reklam modellerini kullandığı kampanyasında marka bilinirliğini artırırken, bayilerine oluşturulan rota sayısını da yükseltti.

Influencer
Reklam Modeli

Kampanya Süresi: 26 Nisan – 31 Mayıs

3.515.075
kere reklam görüntüleme

8.722
reklama tıklama sayısı

%0.25
reklama tıklama oranı

Custom Category
Reklam Modeli

Kampanya Süresi: 1 Ocak – 10 Haziran

175.285.092
ikon görüntüleme sayısı

38.996
rota oluşturma sayısı

%30.92
rota oluşturma oranı

Projenin Amacı

Yandex Navigasyon reklam modelleri ile Michelin bayilerine oluşturulan rota sayısında artış elde etmek.

İzlenen Yol

Yandex Navigasyon ve Michelin Türkiye’nin birlikte hayata geçirdiği projede Yandex Navigasyon’un yeni reklam modeli olan Influencer, Türkiye’de ilk kez kullanıldı. Michelin, Custom Category dışında “Branded Pop Up Pins”, “Ads on Route” reklam modellerini de kullanarak detaylı bir reklam kampanyası gerçekleştirdi.

Influencer reklam modeli ile Yandex Navigasyon kullanıcıları trafikte Michelin ana karakteri olan Lastik Adam ile karşılaştılar. Lastik Adam’a tıklayanlar kampanya detaylarını içeren sayfaya yönlendirildi ve bu sayfadan Michelin bayilerine rota oluşturdular.

Ads on Route reklam modeli ile rotaları üzerinde Michelin bayisi bulanan Navi kullanıcılarına “Michelin’e Uğra” seçeneğini gösterildi. “Uğra” seçeneğini işaretleyen Navi kullanıcıları için rota tekrar düzenlendi.

Sonuç

Michelin Türkiye, Branded Pop Up Pins reklam modelindeki Lastik Adam kullanımı ile 2019 lastik sektöründeki benzer kampanyalara oranla  CTR’ını iki katına çıkardı. Michelin Türkiye Projesi özelinde, 2500 Navi kullanıcısı arasında gerçekleştirdiğimiz araştırma sonuçlarına göre;

Reklam hatırlanma oranı %54’e ulaştı.

Lastik sektöründe ilk akla gelen marka Michelin oldu.

%84 oranı ile marka bilinirliği en yüksek lastik markası oldu.

Reklamların aktif olduğu dönemde Michelin bayilerine oluşturulan günlük ortalama rota sayısı 8 kat artmıştır.

Hadi sizden bahsedelim